Första smakportionen

Imorgon blir Ronja 4 månader (jestas) och vi tyckte att det var bra läge att börja med första smakportionen idag. Morotspuré med bröstmjölk. Det gick som väntat, typ allt kom ut tillbaka, men hon hade ändå purén i munnen en liten stund. Klottigt värre, speciellt då händerna skulle i munnen hela tiden. Jag hade dock väntat mig att hon skulle grina mer än vad hon gjorde, för hon såg bara nöjd ut och tyckte det var helfestligt att vara i samma höjd som mamma och pappa, då hon satt där i matstolen. Positivt med att ha en lite större bebis är att hon fyller ut matstolen rätt bra med hjälp av den medföljande kudden, så att hon sitter rätt stadigt. Vi måste köpa några bättre bebisskedar. De från Ikea var lite väl skarpa eftersom man fick vara så försiktig med tandköttet.

Sådär annars är jag fortfarande genomförkyld och hostig. Sitter och sörplar i mig en stor kopp honungsvatten i skrivande stund. Om man ska se nånting positivt i det hela kan jag väl konstatera att det inte var så dålig tajming att bli förkyld den här gången, som det annars brukar vara. Normalt har man ju alltid nånting superviktigt på agendan då man blir sjuk, men inte den här gången. Jag är egentligen på superbra humör trots allt, tror att det är på grund av jag följt med demonstrationen mot rasism live på Yle Areena. Känns fint att så många engagerar sig och sätter ner foten. Peace and Love!

 

 

 

 

Kommentera

