Loppisfyndat

Åh, vad vi har oroliga nätter bakom oss nu. Underbart är ju kort. Vi hade nämligen dom där 4-5 bra nätterna, men nu är vi inne på gamla spår igen. Ronja har antagligen en stor utvecklingsfas på gång igen misstänker jag. Som tur är det helg och Daniel har låtit mig ha sovmorgon både igår och idag. Tacksam.

Efter att jag vaknat till liv på förmiddagen, bestämde vi oss för att åka till Prisma och veckohandla. Då slog det mig att det idag är Mammojen Hyväntekeiväisyyskirppis vid idrottsgården. Berättade åt Daniel om det lite i förbifarten och han föreslog att han och Ronja handlar och sålänge jag varvar loppisevenemanget. Sagt och gjort. Daniel och Ronja for ännutill ut och köra efter handlandet så att jag skulle få vara i lugn och ro. En och en halv timme senare hade jag inskaffat allt det här:

Ni kan ju tänka er att jag var nöjd som få! Mest nöjd är jag över Didriksonshalaren som Ronja får använda nästa vinter. De flesta plaggen kommer antagligen i användning inkommande vår-höst. Bästa med loppis är ju att man kan fynda kvalitétsmärken för en billig peng. Nu har vi en hel hop kläder från Småfolk, Polarn o. Pyret, Metsola, Marimekko och Lingon & Blåbär. Ett superbra evenemang med många försäljare!

2 thoughts on “Loppisfyndat

  1. Oj va myki fint du fyndat! Jag va också på loppiset men då vi var där var de så vansinnigt med folk så hade svårt att slippa fram till borden o ”gräva” speciellt då jag had lilltösen i bärselen. Nåja en body o två par byxor fick jag handlat.

    Liked by 1 person

Kommentera

