Lugnet

Idag har vi haft det extra bra. Efter frukost (Har ni tänkt på hur knäppt ord fru-kost är? Kommer att säga morgonmål hädanefter!) körde vi till mina föräldrar för att helt enkelt bara vara. Jag fick avnjuta mat och kaffe oavbrutet och Ronja var nöjd och nyfiken på allt eftersom hon inte var hemma. Sen for min pappa ut på vagnlänk med henne och jag intog soffläge med katten Kaspar på magen. Kände lugnet sprida sig i kroppen av Kaspars spinnande. Sånt här gör ju inte vår Sven Dufva, alltså att spontant hoppa upp på en och inta viloläge. 



Katter har en verkligt lugnande effekt på en. Just Kaspar har väl alltid varit mer eller mindre ”min” katt då jag ännu bodde hemma. Märker att han alltid blir extra glad då jag är hemma. Han är numera rätt gammal och tilltufsad, tror han är runt 15 år. Blivit magrare och lite mer ödmjuk om man kan säga det så. Förr var han rätt stor och full av attityd. Numera är han mest bara. Helst på en varm motorhuv.

Kommentera

