Onsdag

Vi har haft någon sorts äppelorgie här hos oss de senaste veckorna. Som jag tidigare nämnt, kommer det lite mer här än man behöver. Frysboxen är proppfull med både saft, sylt, kompott och mos. Nu har jag radat ugnen full med äppelskivor. Som tur börjar det vara på sista versen. Trastarna har invaderat trädgården och skyr inte vår fågelskrämma, det verkar som dom äter upp de sista stackarna.

Lillfröken har varit sådär semi-nöjd idag, men fortfarande inte riktigt sitt vanliga solskens-jag. I skrivande stund sover hon i kvisten efter lite om och men. Det är så tacksamt att ha en oisolerad kvist (heter det månne farstu på korrekt svenska?) som i princip har samma temperatur som ute, men där det är helt vindstilla. Tack vare kvisten har Ronja kunnat sova ute varje dag, trots piskande regn och stormar.

Vad är det förresten med fenomenet då man tar sin första tugga mat, alternativt ska dricka den där första klunken kaffe och barnet alltid vaknar? Det är så komiskt, nästan så att jag har börjat klä på mig stickatröjan i samband med att jag tar den där första tuggan eftersom jag alltid får gå ut ett varv och lulla vagnen. Kanske bebisar är lite magiska? Haha.

 

 

Kommentera

