Jär sker int e naa men vi får mytzi gjort

Rubriken summerar rätt bra den här veckan som gått. Jag tycker vi varit på språng hela tiden, men egentligen har det inte hänt speciellt mycket. Flunssan är till all lycka över. Det var en rätt mild variant (läs: jag kunde nog andas ordentligt) trots att den krävde två veckors träningsförbud.

Idag tränade jag ordentligt inomhus för första gången på ett år. De hade ordnat söndagsjumpa i idrottsgården, som kommer att vara tio söndagar i rad. Första fem gångerna är det Bailamama 4venus, som betyder styrketräning med fokus på bäckenbotten (halleluja) och följande fem gånger är det zumba. Perfekt för min del. Ronja är med Daniel sålänge, tror dessutom det är bra att jag avlägsnar mig nu som då trots att jag jämt oroar mig över om hon blir hungrig då jag är borta. Men det gick ju bra.

Ronjas mage lugnade till all lycka ner sig då jag taggade ner med smakportionerna. Morot var tydligen så gott att hon åt för mycket för vad ett litet och ovant tarmsystem klarar av. Nu kör vi varannan dag istället. Hoppas det ska gå bättre. Det skulle kännas så obeskrivligt skönt att kunna börja ersätta någon av dagens bröstmjölksmål med ett fast mål. Så känner jag.

Sådär annars skaffade jag en begagnad och superförmånlig Babybjörn-bärsele åt oss av modellen Miracle (berättade jag det tidigare?). Den modellen ger extrastöd för ryggen och man kan även ha barnet framåtsvängt, vilket strax blev så populärt. Märkte genast att Ronja trivs så mycket bättre och det är ju löjligt enkelt att bara ”klicka fast” henne i den. Låren ryms också väldigt bra, vilket var orsaken till köpet. Så jag är mer än nöjd. Veckans andra fynd blev en vintersovpåse från Eisebärchen, som en arbetskamrat sålde till oss. Nu känner jag äntligen att vi börjar ha det mesta i materialväg inför vintern. Det där lät löjligt, men det är ju en del grejer och kläder man med fördel kan skaffa för att göra livet lättare för både föräldrar och bebis. Jag kör ju mest på begagnat, så där har vi sparat stora summor. Nu är det dags att avrunda. Känner i hela kroppen att jag behöver sova.

PS. Rubriken är citerad från KAJ’s nyaste låt.

Kommentera

