Lugnet lägger sig

Fröken R ville ta morgon klockan 6 idag. Vackert så, jag hade ändå läkarbesök kl 8.20, så vi kunde med fördel stiga upp och ställa oss i sakta mak. Det var en vacker och kall morgon. Fick skrapa bilrutan för första gången i höst. Ronja trivdes i sin fluffiga halare. Jag kände hur jag piggnade till av det krispiga vädret. Tänk, jag som brukar hata hösten allt från själen. Men nu kändes det så rätt, så bra.

Läkarbesöket då. Min läkare remitterade mig för bedömning till kirurgiska polikliniken. Där få de ta beslut om det blir galloperation med titthål, en laparaskopisk kolecystektomi som det så fint heter på fackspråk. Nu känner jag äntligen en lättnad. Det börjar rulla på. Alla vet ju ändå hur långa operationsköer det är, speciellt för ärenden som är icke-brådskande. Så nu hoppas vi på det bästa. Min läkare kollade dessutom upp Litalgin och lovade att jag tryggt kan ta en halv tablett efter att ja har ammat ifall jag får en lika helvetisk gallattack som sist. Det var ju positivt.

Lillchefen sover ute i vagnen i skrivande stund, jag lyfte direkt henne dit då vi kom från läkarbesöket och hon somnade bums. Ibland lyckas det. Jag fick till och med dricka kaffe utan att behöva springa ut och lulla vilket sällan händer sig. Det är ju det där kaffekoppsfenomenet, ni mammor vet.

Nu ska jag sluta upp med att vara så överdrivet positiv, jag känner ju knappt igen mig, haha. Men det är roligt då saker börjar falla på sin plats, vare sig det blir operation eller inte, men nu händer det iallafall nånting.

Kommentera

