Garnier Moisture Bomb Tissue-mask

Då jag häromdagen gick in på Pernillas blogg kom jag på att även jag måste skriva det här inlägget. Jag är alltså en Buzzador vilket betyder att jag får testa olika produkter och vara med i kampanjer gratis.

Jag kom med i kampanjen för Garnier Moisture Bomb Tissue-mask – Får testa ett en sorts ansiktsmask som ska vara föryngrande, ge lyster och verka som en sorts fuktbomb. Masken är gjord av en sorts väv, ”inpregnerad” med en fuktgivande formula som innehåller granatäppleextrakt, hyaluronsyrederivat och ett fuktgivande serum. Den fungerar alltså som en fuktgivande stor kompress. Masken ska passa alla hudtyper. Min hudtyp är blandhud. Här kommer min recension.
garnier_header
  • För det första tycker jag att masken verkade rätt stor, eftersom jag har ett ganska litet huvud. Men med lite justeringar satt den ändå rätt bra och jag behövde inte vara rädd att den skulle lossna eller klotta. Man ser rätt obehaglig ut med masken på (tänk mumie), så ett tips kan vara att passa på då barnen sover, haha. Men förpackningen var hel smidig och själva påklädningen av masken får godkänt. Glömde ju såklart ta bilder då jag testade, men tror att ni mår bäst av att bli besparade detta, haha.
  • 15 minuter med  masken på går ju så otroligt snabbt. Men känns ändå som huden hinner suga åt sig en hel del fukt från masken. Skulle egentligen ha velat ha på den lite längre, men vågade inte 🙂
  • Efteråt känns huden mycket återfuktad – eftersom jag råkade ha rätt torr hud just före. Men effekten håller tyvärr inte i sig så länge som lovat. Så känslan för stunden är okej, men i mitt fall var detta ingenting permanent.
  • Jag skulle personligen inte köpa masken eftersom den lär ska vara lite dyrare än de andra ansiktsmaskerna på typ Prisma. Jag unnar hellre mig någonting av kosmetolog-kvalitet, som t.ex. finns i tub och kan användas länge. Så nu visst ni he.
Är du själv intresserad av att bli en Buzzador? Kontakta mig så rekryterar jag dig! 🙂 Det är gratis och att delta i kampanjerna är frivilligt!
Kommentera

