Hatlistan

Jag gillar att skriva om ytterligheter. Typ älska & hata. Så den här listan var som gjord för mig. 

Äckligaste maten? – Leverlåda. Jag har haft rent av obehag för denna vidriga rätt hela livet.

Fika jag tackar nej till? – Pakkopulla. Det vill säga torr och tråkig bulla som ofta är i skivor.

Hatväder? – Iskall nordanvind. Ingen skillnad när det är – nordanvind är alltid opassande.

TV-program jag aldrig skulle titta på? – Wheeler dealers. Och dessa huutokauppaprogram.

Då tappar jag humöret helt och hållet? – Av orättvisor och översittarfasoner. Ofta av saker som skär i mitt feministiska hjärta.

Sämsta musiken? – Saker som är väldigt mycket mainstream och där det hörs igenom att det finns noll musikalisk talang.

Värsta tiden på dygnet? Tre-fyra på natten. Det suger att vara vaken då. Det är också de tyngsta timmarna om man är på jobb då.

Värsta humöret? – PMS. Allt med hormoner. Att inte vara sig själv är frustrerande.

Ord jag hatar? – Snask. Alltså seriöst. Och pojkflicka. Hello 1972 typ.

Värsta personlighetsdragen? – Folk som har svårt att se outside the box. Är så trött på ”vi har gjort så här i trettio år och så ska det vara” – attityden. Man ser den nu som då inom vården bland annat.

Kommentera

