Tisdagsfunderingar

Allt kretsar kring brösten för tillfället. Åtminstone om man frågar Ronja. Jag tror hon ska ha upp produktionen lite eftersom hon legat som fastklistrad både igår natt och nu inatt. Tar jag bort bröstet börjar hon gråta. Hon har också velat äta längre än vanligt på dagen. Jag misstänker att jag tillfälligt har haft lite mindre mjölk än normalt, eftersom jag igår knappt kunde äta nånting på hela dagen pga. ett gallanfall. Men idag har jag verkligen tryckt i mig. Kokade en riktigt mild soppa med potatis, morot, majs, broiler och grynost med låg fettprocent, som jag saltade med örtsalt och pureade med stavmixer. Soppan såg ju ut som bebismat men var förvånansvärt god. Nästa gång ska jag ha i sötpotatis.

Då man läser på förpackningarna till färdiga matportioner konstaterade jag att nästan allt innehåller lök i någon form samt grädde och ost. Har inte ätit speciellt mycket färdigmat senaste tiden, men nu som då har det ändå varit räddaren i nöden. Men efter de här veckorna får jag minsann tänka om ifall jag vill må bra. Dieten är numera striktare än strikt. Googlar ofta idéer på gallvänliga recept, men hittar väldigt lite. Det är mera dessa typiska listor på vad som är förbjudet som kommer fram och det känns ju som skåpmat vid det här laget. Att åka ut och äta är väldigt avlägset just nu.

Hann vara med på sista utejumppan idag. Om två veckor fortsätter det, men inomhus. Ska troligtvis vara med då också. Nu verkar det som avkomman i vagnen vill in.

 

Kommentera

