Besök till grannstaden

Idag har vi hör o häpna varit till Jakobstad. Imorse då jag och tösabiten låg och morgnade oss och funderade vad vi skulle hitta på idag och ville undvika lite måsten, kom jag på den brillianta idéen, att åka till Jeppis för att besöka storloppiset. Efter en snabb (men sen) frukost, amning och sånt körde vi iväg. 

Tänkte vara smart och låta Ronja ta sitt förmiddagssovpass i bilen eftersom det ändå tar ungefär 40 minuter från dörr till dörr. Men icke, hon somnade först då vi hade fem minuter kvar till centrum. Det kändes dumt att riva upp henne då vi var framme, så vi fortsatte vår bilfärd istället och kurvade på ett bra tag. Jag fick se områden jag inte varit i på många år, såsom Skutnäs, Vestersundsby, Skata… Råkade även få syn på ett par kända bloggares hus, eftersom de var så kännspaka. Vilka de var för ni klura ut själva, höhö. Det slog mig även hur idylliskt allting är i dessa områden. Smygfotade ett häftigt hus också (Sori nu om det är nån läsares hus, haha).


Vi hann endast med ett loppis eftersom klockan gick så fort, men det räckte ändå bra. Fyndade en hel del barnkläder. Utbudet i Jeppis är otroligt bra. Tror dessutom att Kokkolas loppisar kan vara rätt tomma på barnkläder  för tillfället efter att det ordnats det där mamma-storloppiseventet för ett par veckor sen. Det bästa med hela stadsbesöket var att Ronja var så otroligt nöjd. Underbart. Ännu i slutet av augusti skulle det ha varit kämpigt att ha med henne i en affär eftersom hon brukade börja knara något otroligt, men som tur verkar den fasen vara förbi. Iallafall för stunden. 

Nu ska denna för tillfället nöjda mamman ta natt. Idag var det en bra dag helt enkelt. Må morgondagen fungera lika bra då jag ska till simhallen och lillfröken ska sova eftermiddagssömn hos mina föräldrar så länge. Min pappa sköter. Åh, vad jag har det bra. Usch vad jag låter positiv igen. Smyg-optimisten loggar ut.

Kommentera

