Håret, ja

Som de flesta vet, tappar man ju en hel del hår under amningsperioden. I mitt fall kan jag trösta mig med att jag har ett rätt tjockt hår från förr, det finns att ta av så att säga. Men nog är det ju rätt extremt ändå, hur mycket hår man egentligen tappar! Att märka hur hårfästet blir högre och högre är ju en liten sorg i sig självt, men jag tycker ändå att det absolut värsta med håravfallet är att det ligger hårstrån överallt! Och det resulterar i att Ronja nu som då får hårtstråna mellan fingrarna eller i värsta fall i munnen. Usch. Jag hamnar faktiskt att dammsuga oftare än normalt för att jag tappar så mycket hår! Det skulle ju kännas mer okej om jag vore en siberian husky eller nånting.

Ligger i valet och kvalet över vad jag ska göra med kalufsen. Det är nu ca 15 cm långt nedanför axlarna och jag bär det så gott som dygnet runt i hästsvans av detta skäl. Det är över ett halvt år sen jag var till frissan och färgen skulle antagligen klassas som råttfärg. Har skippat tanken på att ha det helt kortklippt trots att det är så snyggt, pga att mitt hår är vågigt och ostyrigt och att jag då skulle hamna att styla det brutalt för att få någonsomhelst fason på det. Ett alternativ är någon forma av page, som man ändå kan ha i hästsvans. Men jag vet inte. Ska bjuda er på lite screenshots från pinterest. Kanske jag går i helt andra tankar imorgon?

3 thoughts on “Håret, ja

  1. Ja OMG detta håravfall! Ligger hår överallt, man blir ju galen. Dessutom har lilltjejen kommit på att de e skönt att dra mig i håret när hon äter vilker gör att det lossnar ännu mer. Undras hur länge de ska hålla på, blir ju utan hår med den här farten

    Liked by 1 person

  2. Du har sparat samma pinterest-bilder som jag 😂 och fortfarande har jag inte bestämt mig för vad jag ska göra med mitt hår. Långt och grått är det och hårstrån finns överallt…

    Gilla

Kommentera

