Det finns dåliga nätter och riktigt dåliga nätter

Alltså fullmånen den jäkeln, som med all makt hållit mig vaken igår natt och nu inatt. Det finns dåliga nätter och så finns det dåliga nätter. Jag har bara vridit på mig, svettats, frusit och försökt hitta en bra ställning, utan resultat. Må det svänga inatt, annars blir jag smått galen. Har sovit hela tre timmar på dessa två nätter, så man kanske inte är vid sitt föraste. Lillgrisen har dock sovit rätt okej mellan amningarna, det är ju skönt. Klockan sex ville hon ta morgon, själv hade jag sovit en halvtimme då. Urk.

Min egenpåhittade potatis-morot-majs-broilerpurésoppa står på menyn idag, eftersom  man ju måste äta. Jag gillar att göra soppor. Bara att skala och tvätta lite (bara man har tid), sen sköter allt sig självt. Enkelt ska det vara, speciellt dagar som dessa. Då Ronja vaknar ska jag testa ge maltextrakt åt henne, ordinerat från rådgivningen, i hopp om att magen ska fungera. Stackaren har haft riktigt besvärligt idag, men som tur sovit helt okej både på förmiddagen och nu under eftermiddagen.

Vet inte om Ronjas utvecklingsfas börjar vara över, eftersom det enligt appen i telefonen ska vara det, men magkrånglet gör henne så stressad att jag inte ännu ser någon stor skillnad. Det har varit en rätt krävande period och vi märker att hon bara blir svårare och svårare att natta. Hittills har Daniel helt och hållet haft nattningen på sitt ansvar, men nu krävs det att jag sitter bredvid och nynnar eller pratar med låg röst. Konstaterade att det inte är så smart att lägga nattningen på mig, trots att hon kanske skulle somna fortare, eftersom jag personligen tycker att det är bra att det finns nånting som endast är på Daniels ansvar och sen är det lättare för dem båda ifall jag hamnar att övernatta på sjukhuset.

Vi har ju det oförskämt bra med Ronja, eftersom hon är så otroligt lättflirtad och man får henne oftast på bra humör med de rätta knepen. Men just kvällar och då hon blir övertrött känns lite tärande. Plus nätterna. Hon kör ju antagligen upp mjölkproduktionen succesivt eftersom hon ska äta så ofta. Och myssnutta, vilket min rygg verkligen inte tycker om. Levande tutt är ju en fin grej att ha på CV:n.

 

 

 

2 thoughts on “Det finns dåliga nätter och riktigt dåliga nätter

  1. Styrkekram! Har själv haft enorma problem med sömnen, började ungefär från att jag blev gravid. Sååå frustrerande att vara dödstrött, barnet sover och själv ligger man vaken 😦 Så onödigt! Och förståss ska barnet stiga upp precis när man äntligen fått tag i sömen.

    Gilla

    • Tack 🙂 jo visst är det frustrerande! Man ligger bara där å tänker att nu måst ja sova då barnet sover, å man ligger å stirrar i taket, dödstrött! Å precis, då man äntligen kommit till ro så ska avkomman upp 😉

      Gilla

Kommentera

