Onsdag

Ännu en till halvbra/halvdålig natt, det beror på hur man tar det. Men kaffet smakade extra gott i morse och jag är ivrig i väntan på att det blir eftermiddag. Då ska jag och Ronja nämligen åka till Sandsund för att hälsa på en av mina äldsta vänner, Matilda, som flyttade dit för ett tag sen tillsammans med sin man. Blir sköj!

På tal om ingenting ska jag meddela er om en grej: jag har inte haft något gallstensanfall sen måndagen den 10:e, det vill säga över två veckor sen. Det är rekordet på jag vet inte hur länge! Nu ska vi då testa Murphys Law, för att se om jag får en sjuhelvetes attack inom kort, bara för att jag har skrutit lite. Och på tal om Murphys lag, visste ni att det finns ett begrepp som heter Parkinsons lag? Jag erkänner att jag hamnade att googla för att hitta den exakta betydelsen för det, men Wikipedia säger så här: ”En arbetsuppgift kommer att ta exakt den tid som är avsatt för ändamålet.” Det där måst man ju bara anamma. Låter klokt, haha.

Är annars helt insnöad på avslappnande, höstig (är det ett ord?), pianomusik. Detta är samma pianist som jag babblade om igår kväll. Sitter nu vid datorn istället för med endast telefjongen, så kan länka lite youtubeklipp till er som vill lyssna på något mycket behagligt. Som jag nämnde, somnade Ronja igår till en av dessa låtar.

 

//Rebecca ”Nörtti” Ågren

 

 

Kommentera

