Till fremands

Igår körde vi iväg till Sandsund för att hälsa på en av mina äldsta vänner, Matilda. Som vanligt hade det passerat en alldeles för lång tid sen vi sist träffades, men det märktes  givetvis inte alls. Ni vet hur jag menar, då man alltid har saker att prata om och skratta åt, fast det gått en lång tid. Jag och Matilda har nämligen bott nästan grannar i samma by och gått på samma klass i både låg- och högstadiet. Vi skulle antagligen kunna skriva en tjock bok om alla roligheter vi har haft för oss. Ibland kände jag mig som en bonus-familjemedlem i hennes familj, eftersom jag var där så ofta. Det var alltid en självklarhet att jag fick äta middag med dem och man kände sig alltid välkommen. Fina minnen.

Blev även igår bjuden på mat – Matilda kockade ihop en jättegod broilersås gjord på paholaisen hillo och potatismos till. Ja, jag måste erkänna att jag blev så ifrån mig av hur god såsen var, att jag själv köpte en burk av den ovannämnda sylten under dagens cittaribesök. Att bli bjuden på mat är man ju inte direkt van med these days, så detta kändes extra lyxigt. Kvällen gick i ett huj och för att Ronja skulle orka med oss for vi ut på en vagnlänk i Sandsund hoodz. Det var mörkt och jag skulle helt garanterat ha tappat bort mig ensam, men mycket uppfriskande. Mätt i magen och glad i själen körde vi senare hemåt. En hellyckad dag med andra ord. Att ha många fina vänner gör att jag känner mig rik.

2 thoughts on “Till fremands

  1. Alltså Rebecca! Jag kommenterar så sällan, men vill bara att du ska veta hur bra du är att uttryck dig o formuler dig i skrift, o hur roligt he att få följ med här på bloggen na lite om er vardag! Lilla Ronja som ha vuxit så o! 😍
    Ps. Jag nominera dej i en av kategorierna till bloggalan, håller tummarna att du sku vinn!

    Gilla

Kommentera

