Alkohåli

Tecken på att man inte är så otroligt ung längre, är då veckans höjdpunkt är lördagsmiddag med ens egna föräldrar. Jag och pappa fixade ihop en god måltid, medan mamma pjasade med Ronja. Daniel åkte iväg till hembyn för att träffa lite vänner, eftersom jag ändå hade sällskap. En riktigt skön kväll. Det var bara ett vinglas av bra sort som fattades.

Det där med att dricka vin… De som känner mig vet vilken kärlek jag har till denna ädla dryck. Jag älskar vin – så mycket att jag inte ännu vågat ta ett glas, i risk för att bli besviken. Jag räknade ut att jag inte har druckit alkoholhaltigt sen augusti i fjol (förrutom nån yttepytteliten klunk på julafton och midsommar). Det blir snart femton vita månader. Med tanke på hur min stackars lever lär må med tanke på gallproblemen, är det helt klart bra att ännu hålla sig till alkoholfritt, trots att jag vet att jag bra skulle kunna ta ett litet glas med maten. Smakade en liten klunk av Daniels lonkero för ett par veckor sen, men till min stora besvikelse och förvåning, smakade den käsidesi! Jag blev så otroligt besviken, eftersom jag aldrig egentligen tyckt illa om smaken av alkohol. Därför känns det bäst att skjuta på min vin-comeback lite.

Nu märker jag ju då skummar igenom vad jag skrivit märker jag att jag låter som en f.d. smygalkis, det var inte riktigt meningen. Men ni fattar poängen. Ifall man vill dricka nånting gott och alkoholfritt till fredagsmyset, rekommenderar jag varmt Happy Joe Dry Apple, 0,0%. Perfekt om man är gravid, ammar eller annars bara vill hålla sig till alkoholfritt. Själv är jag ingen stor vän av cider, eftersom jag tycker att det fort blir för sött och sliskigt, men den här sorten är torr, inte för söt och känns på något sätt mer äkta en en vanlig flaska Strawberry-Lime. Testa!

happy_joe_dry_apple_00_alkoholiton_0275_plo

One thought on “Alkohåli

  1. Jag håller med om allt du skriver! Dessutom är den alkoholfria Happy Joen godare än de ”vanliga” har jag kunnat konstatera… 😂 Blir nog alkoholfritt för mig en tid ännu, trots att jag måstat dra ner på amningen (pga jobb).

    Liked by 1 person

Kommentera

