Rådgivningsbesök

Måndagen till ära besökte vi rådgivningen för kontroll och vacciner. Ronja visade duktigt upp vad hon kunde, men blev givetvis väldigt ledsen i samband med vaccinationerna. Man vänjer sig nog aldrig med att ens eget barn blir stucket. Men då man vet att eländet för med sig något gott, känns det lite bättre. Rotavaccinet som tas via munnen, gick mycket bättre att ge än förra gången, eftersom hon nu är mer van att få smaka på både vatten och lite andra saker. Dagens vikt 9560 gram och hon var 70,2 cm lång. Tillväxtkurvan har börjat plana lite, vilket är helt i sin ordning. Hon är verkligen en stor och härlig bejbiflicka, vår Ronja. Det är alltid lika roligt att besöka rådgivningen då man får se hur hon växer, om man bortser från vaccinationerna då.

Lilltrollet sover ute i vagnen, stoppade ner henne direkt vi kom hem eftersom hon var så trött. Jag njuter av en kopp kaffe här vid datorn. Har själv blivit förkyld (igen), så det bästa jag kan göra är väl att vila så mycket det nu går att vila som småbarnsförälder. Är det inte typiskt att man alltid ska snubbla över en förkylning så fort man tycker att träningen går riktigt bra? Sist jag styrketränade märkte jag hur stark jag faktiskt känner mig. Den känslan har jag inte känt på över ett år. Nu är det alltså högt prioriterat att bli frisk så fort som möjligt, för att inte tappa den lilla konditionen och styrkan jag så envist byggt upp.

Kommentera

