Pärlor ur arkivet

Jag älskar nostalgi och trivs givetvis med att se på gamla bilder. Här bjuder jag er på några favoriter.

Då jag var liten, fick vår familj vara med då Karleby stad gjorde en reklamsatsning för staden och tog lite s.k.promotionbilder. Kanske ni till och med har sett oss på någon Kokkola-reklamskylt, med våra randiga pajtor? 

Med lönen från fotograferingen köpte vi labradoren Samba. Världens härligaste hund, som fortfarande är så otroligt saknad! Nån gång i livet ska jag ännu ha en labrador, det har jag bestämt. Jag och min syster är utklädda till kaobåjär. Fniss.


En till 90-talsbild som är tagen från mitt födelsedagskalas. Under barndomen firades alltid mina födelsedagar ute på villan och på samma gång var det automatiskt släktträff/grill – och bastukväll. Ett trevligt koncept, som upprepades många år efter varandra. Tror först att det var då jag nådde tonårstiden som traditionen bröts. På bilden har vi ungar varit på båtutfärd tillsammans med moffa som nästan är lite kamouflerad där han sitter vid rodret. Det är min syster, kusin Cecilia, jag, barndomskamraterna Matilda och Pernilla samt saknade moffa som är i båten.


Till slut en lite äldre Becca, men fortfarande yttepytteliten på något sätt. På bilden är jag 15 år och är på väg på niornas dag. Det var halartema, därav overallen med Vasabåtarnas logo. Minns inte mycket av den här dagen, men antar att det var många traktorer på skolgården. Det där är över 10 år sen. Skrämmande. 

Kommentera

