Öppet brev till November


Kära November, eller borde jag bara säga November. Du och jag har inte kommit så bra överens de senaste 24 åren. Vi står nu inför vår 25:e drabbning och jag vet att jag har många förutfattade meningar över hur vi skall stå ut med varandra. Men snälla, gör så att det inte regnar eller snöar under de få ljustimmar vi har per dygn, så att det ska gå bra att vara ute. Det får gärna komma ett tunt snölager, för att göra sikten bättre då man kör bil, men helt inte mera. Snälla November, påverka inte heller mitt humör såsom du gjort de senaste åren. Jag har liksom ändå amningshormoner så det räcker. Bespara även oss från att bli förkylda fler gånger, eftersom tröttheten nog är tillräcklig ändå. Vi skulle givetvis vilja bli friska från den nuvarande förkylningen så fort som möjligt. Få mig att bilda ork inför vardagen och gör så att Ronja inte blir så sekaisin av allt mörker. Gör så jag kan ta upp träningen så fort som möjligt igen då vi är friska. Skona oss från att pannan går sönder, vattenrören börjar läcka eller något annat som är så typiskt dig.

Jag vet att jag har höga krav, men efter allt du gjort med mig tycker jag att det är min tur att stampa ner foten. Du är en riktig pain-in-the-ass om jag ska vara ärlig. Helst av allt skulle jag säga upp kontraktet med dig, men det blir så knepigt då vi måste ha att göra med varandra oavsett. Din jävel. *uttalas med Norrländsk brytning*

Kommentera

