Soliga, kalla söndag

Kanske november hörde min vädjan trots allt? Det är ju fantastiskt väder ute, trots kylan. Lilla familjen tog dagens vagnlänk i ett soligt och bitande kallt Kronoby. Ån har frusit ännu mer nu, som jag nämnde igår. Hoppas ingen katt promt ska gå över, jag är så rädd för det eftersom katter kan vara otroligt dumdristiga då det kommer till vattendrag, trots att de annars är så kloka. Vår Sven Dufva ligger mest inne på fönsterbrädet och värmer sig. Han är för lat för att pjasa på där ute i kylan.

Imorgon är det dessutom prick en månad sen jag sist hade ett gallstensanfall. Tror inte att det passerat en så lång tid utan anfall, sen nån gång under graviditeten. Och vet ni vad, jag firade händelsen med en riktigt ohälsosam, tusans god och gigantisk hamburgare från Severin Grilli. Ni läste rätt. Jag bad dem inte ens ta bort löken. Detta är helt klart inget jag kommer att göra ofta, men jag ville utmana kroppen. Det var upp till bevis. Och jag känner mig friskare än någonsin. Jag vill så otroligt gärna tro att någon sten- eller grusjävel som låg fastkilad i gallgången äntligen har sluppit vidare eftersom jag mår så otroligt bra. Allt för att slippa ERCP eller andra äckliga ingrepp. Och åter en gång utmanar jag Murphys law.

Jag har konstigt nog börjat känna julstämning. Tror inte att jag har känt det på många herrans år, eftersom julen brukar innebära jobb för min del. Är jag inte fast under julafton, brukar ändå mellandagarna eller nyårsafton innebära att jag infinner mig i jobbets tecken. Men inte i år. Det känns så otroligt skönt. Ifjol julpyntade jag inte ens eftersom halva köket var nerrivet, vardagsrummet var halvfärdigt och golvlisterna fattades. Vi gjorde som vanligt och firade jul hos mina föräldrar. I år ska vi bryta traditionen genom att ha hela faderullan här hemma hos oss istället. Det är den absolut bästa lösningen med tanke på att Ronja är nöjdast här hemma med alla rutiner och vi får natta henne då det passar henne bäst. Och vi har ju inte brist på utrymme heller. Det kommer att bli så bra!

00e489a73fd963d0b49ced485e33c894

Pinterest står för dagens bild.

 

Kommentera

