Kunde inte låta bli

Nu lyser stjärnorna upp vårt sovrumsfönster här på Perjönsbacken. Då man är extra trött i själen efter all besvikelse (syftar på politiken) och allmänt lite småseg av detta mörker, gav jag mig själv grönt ljus. Nu ska mysbelysningen fram. De enda sakerna som är bannlysta före den första december är träljusstakar och pappersstjärnor. Har sökt som en tok efter våra utelampor som ska virras kring balkongsräcket, men utan resultat. Misstänker att jag var en aning höggravid då vi plockade ner dem i våras.

Egentligen blir det vår första jul vi firar här i huset. Den förra räknas knappt eftersom vi var mitt i vårt ofrivilliga renoveringskaos (long story short: vattenläcka under köksgolvet) och jag jobbade. Men i år ska det minsann råda julefrid.

Det är ju även Daniels första farsdag på söndag. Så surrealistiskt. Typ tusen vuxenpoäng där. Vad ska man köpa? Vet att man inte ens måste ha en gåva, men jag tycker om att ge bort grejer. Ska fundera ut någonting som jag kan fixa i samma svep jag besöker simhallen. Fredag imorgon – jag har alltså simhallsdag och Ronja har mommomoffadag. När vi kommer hem igen är det fredagsmys som gäller. Helt klart veckans bästa dag.

Bjud gärna på era farsdagsgåvotips!

Kommentera

