Stories from Perjöns hoodz

De som känner mig vet hur mycket jag älskar Grey´s Anatomy. Jag har följt med serien ända sedan start och är alltså uppe i 13:de säsongen. Hur många avsnitt kan det vara? Runt 300 uppskattningsvis. Det är mycket. Jag ljuger inte om jag säger att den här serien är en stor del av mitt liv, hur cheesy det än verkar. Hursomhaver tittar jag alltid på Grey´s på fredagar, under tiden Ronja sover förmiddagsluren. Följder med i samma takt som USA och det är verkligen en av veckans höjdpunkter då nya avsnitt släpps. (Bilden lånad från Google.)

greys-anatomy-logo

Där satt jag då i soffan och grät ut alla amningshormoner, (jag gråter alltid till allt drama i den serien, stora som små saker) invirad i en stor filt, med kaffekoppen i famnen. Ronja sov så fridfullt i kvisten. Jag var alldeles rödgråten då jag hör att en bil kommer på gården. Shitshitshit, tänkte jag och rusade upp ur soffan, för att se vem det var. Torkade ögonen blixtsnabbt för att höra då dörren öppnas. In kommer en karl i orange-blåa kläder smygande och först då fattar jag att det är en postiljon som kom med mitt paket från Dermosil. Artig som han är, viskar han till och med för att inte väcka Ronja. Slutet gott allting gott. Tänkte i mitt stilla sinne att postiljoner nog får se ett och annat. Och Ronja vaknade inte ens – tänk det!

PS. Har gjort en skylt till ytterdörren som ser ut såhär. Har visat sig vara väldigt tacksam. Googla sooda-taikina. Kul och enkelt pyssel, med betoning på enkelt eftersom lilla jag faktiskt har klarat av det!

Kommentera

