Tisdagsprogram och förvaringsfunderingar

Det känns som december redan. Vi fick ett riktigt slaskväder och vinden blåser rakt på vår ena husgaveln så att det nästan blåser efter golven. Idag ska vi pallra oss till rådgivningen, men det är jag som är patient denna gång. Papa-prov på schemat. Bra att få det checkat, tror det var några år sen sist.

Jag märker att energinivån börjar bli riktigt låg efter många dåliga nätter. Det må väl vända snart eftersom det inte är så stark fullmåne längre. Jag vill så mycket, men tröttheten och latheten sätter käppar i hjulen. Ibland skäms jag eftersom jag inte orkat städa, pyssla och plocka, men ibland kommer folkvettet ikapp mig och klappar mig på axeln och säger att det nog är okej ändå. Det är ju faktiskt november, min trött-månad nummer ett. Ingenting blir bättre av att gå runt och stressplocka, eftersom det ändå bara är vi här hemma.

Vi har som bekant väldigt lite förvaringsutrymme eftersom vårt hus är över 120 år gammalt och sparsamt renoverat sen 50-talet. Det i sig själv är så störande att jag ibland inte orkar gå runt och plocka just på grund av den orsaken. Man flyttar ju bara runt saker känns det som. Men det ska bli ändring på det eftersom vi snart ska få hit en form av gammal skänk eller byrå, som finns hos mina svärföräldrar. Den är rätt liten men bra mycket bättre än ingenting. Den ska få rymma vantar, mössor och yllesockor. Just hallen har varit problem nummer ett. Den är liten och det enda vi har där är en liten hatthylla och ett gammalt telefonbord. Trångt är det också, plus att huset inte har något hjälpkök. Jag har alla våra mössor, vantar och halsdukar i två korgar. Då man ska ha nånting ligger det alltid på bottnen av korgen. Det i kombination med ett trött och gnälligt barn som ska ut och sova nu. Ni fattar kombinationen.

Detta vore den ultimata förvaringslösningen för oss. Suckar av välbehag då jag föreställer mig att ha det på detta vis. Klicka på bilden för att komma till Sörgården, med fler trevliga idéer. Bilden lånad från styleroom.se

505771-new-england

Kommentera

