Aldrig ensam

Jag märker att mammarollen, trötthet, hormoner, amning och liknande grejer är ämnen som verkligen tåls att diskuteras. Måste säga att jag uppskattar bloggvärlden så otroligt mycket och är tacksam över att jag valde att återuppta bloggandet en aprildag i våras, då jag led av tristess och graviditetskrämpor. Daniel förundrades senast igår över hur jag prioriterar att sitta och blogga då jag får lite egen tid. Saken är den att bloggandet varken tar energi eller tid, snarare tvärtom. Jag bloggar oftast då Ronja sover ute i vagnen. Bloggandet är min vuxentid. Här får jag vara Rebecca, inte bara mamma och mjölkrobot (inget illa med det men…). Det ger så otroligt mycket. Så tusen tack till er alla som kommenterar, följer och läser!

Via bloggen har jag hittat många i samma livsskede som vi och fått ta del av deras vardag trots att den utspelar sig i Sibbo, Hangö, Åland eller Malax. Det ger en känsla av samhörighet. Vi mårar på i det tysta, men hittar varandra på detta vis, vi som är lite för slitna att komma iväg på regelbundna tjohejsiga mammabarn-träffar och handarbetscaféer. Åh, nu börjar det här låta som ett examensarbete om KASAM… Haha, men ni fattar säkert hur jag menar.

2 thoughts on “Aldrig ensam

  1. håller med om att bloggen är ens egen- och vuxentid, jag känner aldrig att jag blir dränerad av bloggen, utan precis som du säger så får jag också ny energi av bloggandet! Älskar bloggvärlden ❤

    Gilla

    • Verkligen! Jag var så tveksam om jag skulle ta upp bloggandet igen eller inte då jag startade i våras, men det har så många gånger visat sig vara bland det bästa jag gjort! 🙂

      Gilla

Kommentera

