Onsdag igen

img_3822

 

Vad knepigt det är då vädret kastar så mycket. Den här bilden var tagen i lördags då det var 4 minusgrader och alldeles perfekt. Igår var jag så rädd kölden att jag (såklart) klädde alldeles för mycket på Ronja då vi skulle med bilen till mina föräldrars på självständighetsmat. Idag är det enklare med klädbiten, men halt som sjutton. Älskar mina Icebugs så innerligt, utan dem skulle jag knappt våga mig utanför dörren med Ronja i famnen.

Var idag till labben för blodprov. Ronja var såklart med. Hamnade att ha henne i turvakaukalon för att inte behöva ställa ner henne på golvet sålänge jag blev pickad. Det är verkligen på millimetern nu att hon inte ryms i kaukalon längre. Hur ska vi göra då? Jag har så otroligt mycket bacillskräck att jag absolut inte kan tänka mig att ha henne att krypa på HVC-golv. Hon hade en ängels tålamod där i väntrummet, trots att vi fick vänta i nästan en timme på vår tur.

Imorgon är det magnetundersökning av övre buken som gäller för min del (därav labbproverna). Det är upp till bevis om det ligger några gallstenar fastkilade på något ställe. Har faktiskt mått så förbaskat bra och kunnat äta allt, att jag verkligen nästan ber till min lyckliga stjärna/Gud/Moffa/jultomten att allt ska vara normalt. Ifall där inte är någonting anmärkningsvärt blir det att vänta på en sedvanlig galloperation. Om där är grus kan det i värsta fall bli ERCP *spyr*. Det återstår att se. Tackolov kan Ronja vara hos mina föräldrar sålänge (som bor 10 min från sjukhuset), så kan jag amma strax före jag åker iväg. Lite mindre stress för alla på så vis. Är inte ett dugg nervös för själva undersökningen (har man klaustrofobi kan man nog vara det), eftersom jag har varit med och se ett antal gånger då jag varit på jobbet. En magnetundersökning låter förvisso ganska brutalt, men man behöver endast ligga där och ta det lugnt.

 

2 thoughts on “Onsdag igen

  1. Finns e ader som å har bacillskräck.. 😉 I Uulå hadd int ja C på golve naa (janå 5 min vi leiknurkkå) men för övrigt var an 2 duun okräkt/steiji på golve 😛 kan int naa me sjukhus/rdg golva.. Usch!!!
    Önskar de lycka till på undersökning å att allt gar på bästa sätt! 🙂

    Gilla

    • Haha 🙂 ja tror att ja sko vara aningen minder hysterisk om ja int ännu till sko vara yrkesskada me ti sprit händre/decinficer allt å all 😀 Tack tack! 🙂 versta komber ti vara ti halls fastand 6 h innan å he er kl 13…

      Gilla

Kommentera

