Femtio frågor

Fortsätter bloggandet i gårdagens tecken och snor en lista av Ellen. Ta-daa! Perfekt då jag vill blogga men huvudet inte riktigt är i skick för kvalitativa, roliga och händelserika inlägg.

 

1. Vem litar du på?
Daniel, min syster Edith och mamma och pappa.

2. Var skulle du vilja vara just nu?
Just nu, i dagsläget så trivs jag bäst här hemma. Men skulle jag få den frågan om en tid, kanske jag skulle säga Stockholm, Spanien, Lappland eller Norge.

3. Favoritstad?
Eh. Kokkola är ju min hemstad och jag har en stor del av mitt hjärta där. Men sen tycker jag också om t.ex. Vasa, Stockholm, Umeå och Helsingfors. Det här blev för svårt.

4. Vilket är ditt favoritnummer?
14, 7, 39.

5. Vad var det senaste du åt?
En burk Eila-yoghurt.

6. Om du var en krita, vilken färg skulle du vara då?
Grön.

7. Hur är vädret just nu?
Halvmulet, halvmörkt trots att det är mitt på dagen och minus 4 grader.

8. Vem var den senaste personen du pratade i telefon med?
Hälsovårdaren från barnrådgivningen.

9. Vad är det första du ser hos det motsatta könet?
Ögonen och helheten.

10. Vad har du för skostorlek?
38/39

11. Favorit tv-program?
Ifall det inte menas tv-serier med denna fråga, utan program så måste jag säga Toisenlaiset äidit samt Erilaiset Perheet.

12. Har du några syskon?
Ett stycket.

13. Längd?
163 cm.

14. Hårfärg?
Naturligt sådär rågblond/råttfärg. Numera slingor av ljusbrunt och mörkblont.

15. Ögonfärg?
Grönt.

16. Använder du kontaktlinser?
Nope.

17. Favorithögtid?
Första maj och påsk.

18. Favoritmånad?
Maj.

19. Har du gråtit någon gång utan anledning?
Jadå. Gravidhormoner/Baby-blues/Amningshormoner. Ni vet vad jag menar.

20. Vilken var den senaste filmen du såg?
Oj, minns faktiskt inte när jag skulle ha sett en film sist. På riktigt! Är mera in på tv-serier på Netflix eftersom man kan trycka på paus.

21. Favoritdag på året?
Nog är ju ändå julafton rätt mysig.

22. Är du för blyg för att fråga ut någon på dejt?
Nja, men tror inte att jag nånsin frågat.

23. Kan du stå på huvudet (utan att luta dig mot en vägg)?
Tänker inte ens testa.

24. Kramar eller kyssar?
Oj, svårt. I vår familj kramas vi mycket. Så jag tror jag röstar på kramar.

25. Choklad eller vanilj?
Choko!

26. Har du tatueringar?
Nej, inte ännu. Planerar att göra en första då jag slutat amma.

27. Vad lyssnar du på just nu?
Datorns surrande och tickandet från moraklockan.

28. Är du kär i någon kändis?
Nja, kär är väl att ta i. Men tycker om att kolla på t.ex. Jessie Williams (Jason Avery från Grey´s Anatomy).

29. Vilka böcker läser du just nu?
Jag kommer ingen vart med min bokläsning för tillfället. Har varken ro eller tid. Men dessa är på hälft: Michelle Obamas självbiografi, senaste delen i serien om barnmorskan Cecilia Lund (minns ej namnet på boken).

30. Piercingar?
I öronen, totalt fem hål. Om det nu räknas.

31. Favoritfilmer?
Kan inte säga vilken som är en favorit, men är svag för drama, romantik och humor.

32. Favoritsport?
Äh va svårt. Att utöva: styrketräning, ridning, simning. Att se på: ishockey.

33. Vad gör du just nu?
Sitter i soffan med laptopen i knät, kaffekoppen bredvid mig, är kissnödig som f-a-n och har en Ronja som när som helst vaknar ute i vagnen. Gäller att utnyttja tiden till väsentligheter.

34. Smöriga, naturella eller saltade popcorn?
Säger om Ellen: vem äter dem naturella?

35. Hundar eller katter?
Just nu: Katter. Skulle inte ha tid med en hund och allt vad det innebär. Vår Sven Dufva är alldeles tillräcklig. Frågar man om sisådär fem-sex år kanske jag säger hund (labrador).

img_0773

36. Favoritblomma?
Älskar tulpaner.

37. Har du blivit påkommen med att göra något du inte får göra?
Haha, har jag berättat åt er om vinincidenten? Kort och gott: Vi bodde ännu i vår lilla radhustrea. Jag kom hem från jobbet efter en skitdag med dödsfall och väldigt vårdkrävande patienter. Låser upp ytterdörren, stegar fram till kylskåpet, öppnar dörren och halsar en vitvinsflaska – då jag hör att någon harklar. Daniel var tydligen hemma och sitter tre meter från kylskåpet, utan att jag märkt nånting! Nolo….

38. Har du en bästa kompis av det motsatta könet?
Nej, inte bästa. Eller ja, om Daniel räknas så.

39. Har du älskat någon någon gång?
Meeeh, klart.

40. Vem vill du träffa just nu?
Många kompisar.

41. Är du fortfarande vän med folk från skolan?
Jodå,några från lågstadie- högstadie- yrkes -universitetet och en hel hop från yrkeshögskolan. Tänk!

42. Hur imponerar man på dig om man är kille?
Bra humor.

43. Gillar du att flyga flygplan?
Ja och nej. Älskar att lyfta och landa, men tycker det är tråkigt då planet är på marschhöjd.

44. Höger- eller vänsterhänt?
Båda, med betoning på vänster.

45. Hur många kuddar sover du med?
Många – minst tre.

46. Saknar du någon?
Saknar moffa väldigt ofta. Saknar även vänner som jag ser alldeles för sällan. Saknar vår labrador som varit borta i över 10 år. Saknar mamma och pappas ena katt.

47. Lyssnar du på radio?
Nästintill varje morgon.

48. Bästa beslutet du har gjort i år?
Ja… Detta år har varit fullt av beslut, men kanske att jag tog sjukledigt en månad innan mammaledigheten började. Borde dock ha gjort det ännu tidigare med facit i hand.

49. Sämsta beslutet i år?
Oj vad svårt. Det här var vårt gemensamma beslut, att ha varit snåla och inte gjort rörremont i källaren i samma svep vi hade hit grävmaskinen i våras då vi dränerade…. Nu har vi en sådan sak framför oss inom en kort tid.

50. Din senaste nerladdade app?
Tror det var Arla Köket. Vuxenpoäng!

2 thoughts on “Femtio frågor

Kommentera

