Om veckoslutet

Tidernas mest händelselösa veckoslut är snart förbi. Jag har verkligen inte gjort ett skit. Har till all lycka fått sovmorgon både igår och idag (eller Daniel var illa tvungen att ge mig det om han fortsättningsvis ville ha en sambo med psyket i behåll). Det känns verkligen stor skillnad i kroppen. Hade tänkt börja julstäda lite, men fick nog ge upp eftersom jag märkte hurpass lite extrakrafter jag har just nu. Nog hinner vi ändå. Dessutom var dammsugarpåsen proppfull och vi hade inga fler. Harmt, hehe. Utomhus har vi åtminstone varit och Ronja har för första gången testat babypulkan. En stor upplevelse för henne minsann. Yllefilten som min fammo stickat kom till användning nu, eftersom den var tjock och liten – perfekt att sitta på. 

Brillorna är ditredigerade pga. att jag inte vill exponera vår lillfia för mycket ännu.


Inkommande vecka har jag inte så värst många planer. Vore ju roligt att få fixat de resterande julklapparna och påbörja julstädningen i en liten skala. Jag och Daniel bestämde att vi skaffar chromecast åt oss som julklapp, det tror vi blir en bra lösning. Plus att han ville ha en motorsågshjälm  och jag en ny stavmixer. Man ska inte krångla till det för mycket, vi har ändå onödiga saker så det räcker och borde snarare rensa än köpa nytt.

Ronja somnade ganska snabbt ikväll eftersom hon endast sov 35 minuter på eftermiddagen och vi hamnade att bada henne nu ikväll eftersom hon verkligen började se lite vild ut efter all puré innehållande blåbär hon ätit. Det är mer och mer roligt att bada henne eftersom hon har börjat inse att man kan leka med vattnet och sitta upprätt, vilket också är lättare för mina armar. Nu hoppas vi på en hyfsad natt (håller ännu vid hoppet) eftersom jag såg att fullmånens vänstra kant börjat mörkna, vilket betyder att den håller på att gå tillbaka.

Kommentera

