En bättre måndag

Idag är det en glädjens dag, hörni. Kirurgen ringde mig på eftermiddagen för att berätta om resultatet från magnetundersökningen av övre buken. Han började samtalet med att genast säga att han har glada nyheter. Jag kunde pusta ut av lättnad – det fanns ingenting avvikande, allt var normalt. Det var alltså som jag ville tro, att de gallstenarna/grusen som legat i kläm hade åkt vidare och ut av sig själva. Det var alltså inte en slump att jag varit utan symtom i 9 veckor nu. Jag slipper göra ERCP. Det finns inga förträngningar, förkalkningar, cystor eller tumörer på grund av de höga levervärdena! Lättnaden är otrolig. Jag ska för sökerhets skull ta nya kontrollabprov via hvc. 

Kirurgen föreslog att jag skulle opereras i januari (gallblåsan ska ju fortfarande bort nångång) men jag sa att jag nog föredrar att göra ingreppet i ett senare skede om jag får välja, eftersom jag mår så bra nu och eftersom Ronja är så liten. Han förstod mig bra och vi kom då överens om att jag får ta kontakt då jag tycker att det får bli dags. Jag känner mig nöjd med det beslutet. Länge sedan jag känt mig så lättad. Feelisen har varit lite såhär större delen av dagen:

4 thoughts on “En bättre måndag

Kommentera

