Mitt enda(ish) shoppingtips

Jag är verkligen inte den som ska ge tips på snygga kläder eftersom jag mest bara går runt i sportkläder dagarna i ända. Klär jag på mig jeans känner jag mig så uppstädad. Men hur som haver tänkte jag faktiskt ge er ett tips gällande var man kan hitta praktiska och rätt snygga vardagskläder om man är lite som jag, mer åt casualhållet. Svaret finns nämligen på hästsidor. Ni läste rätt. Jag klickade in mig på Horze (adlink) och märkte att det fanns ett och annat som föll mig i smaken. Har beställt ridkläder otaliga gånger därifrån, men märkt att det finns mycket som även icke-hästfolk kan använda. Här har jag listat några favoriter:

312041_db

Först ut är stickatröjan Iris från märktet Mountain Horse. Har själv en hel del kläder från det här märket och gillar det. Tröjan är i en bomull/polyamid/yllemix och kan tvättas i tvättmaskin (ett måste här hemma hos oss). Den finns också i grått. HÄR (adlink) kan ni titta närmare på den.

301683_be

Den här hupparin har jag faktiskt själv i färgen ljusgrått. Modellen heter Roxy och är från märket Spooks. Den har hängt med i över ett år redan och jag använder den ofta som vardagsplagg till jeans. HÄR (adlink) kommer ni till den.

33194_rpu_bs_1

Tunna fleecetröjan Phillippa från B Vertigo skulle jag kunna tänka mig komma till nytta under våra vagnlänkar. Jag tycker om fleece som material dels för att det håller en varm och andas och dels för att det är så enkelt att tvätta. Den finns i flera färger. Ni kommer till modellen HÄR (adlink).

310690_ag

En annan favorithuppari blev den HÄR (adlink) modellen Shona från HV Polo.

312441_db_dre

Till sist ska jag visa er ett kara-plagg, nämligen flanellskjortan Charlie från Mountain Horse. Alltså jag älskar flanellskjortor. Det är bara någonting med dem. HÄR (adlink) kommer man till den.

He var he. Tacohej!

Kommentera

