Julpaus

Eftersom jag inte har hållit igång någon julkalender såsom många flitiga och händiga bloggare har, tänker jag med gott samvete ta några dagars julpaus från denna sida. Hoppas ni inte stressar alldeles för mycket, utan kan njuta av de här dagarna istället. Här har vi ett ostädat hem, men imorgon ska golven skuras. Daniel och jag hjälps åt. Sen får det vara bra. Tror knappast julfrämmandet (min släkt) är intresserade av hur dammigt vi har i skrubbarna och skåpen. Skänker även en extra tanke till de som jobbar under julhelgen. Det är ofta extra bråda tider på sjukhus, räddningsväsendet och på socialen. Har själv jobbat flera jular. Det är en speciell stämning, samhörigheten är på något vis extra stark och trots all brådska infinner sig ändå julkänslan på något skumt vis.

Önskar er alla som läser min blogg en riktigt god jul och ett gott nytt år. Ta hand om varandra!

Kommentera

