Score!

Snabbuppdate här bara. Ronja har ätit bröstmjölk fyra gånger idag och jag har pustat ut av lättnad, då jag vet att hon nu får tillräckligt vätska och näring i sig. Hon äter också väldigt duktigt fast föda. Jee, duktiga lillflickan! Amning fyra gånger dagtid vore verkligen lagom nu en tid – jag vet att hon får i sig vad hon behöver, men skulle klara sig utan mat under natten. Jag har gett upp att hon nånsin tar flaska, men må det fortsätta såhär. 

Fick även glada nyheter tidigt i morse, en av mina bästa vänner har fått en dotter och de mår bra. Bättre nyheter kan ej fås! Fick se bilder och allt, åh! Så overkligt att vi också varit i den situationen för snart åtta månader sen. Brööl!

Jag har varitpowerliftingkursen ikväll. Sjukt roligt. Det här älskar jag lite redan. Styrketräning är definitivt min form av idrott. Jag är dock jättesvag. Det finns att arbeta med så att säga. Min pappa brukade skämtsamt säga ”Piimä i nailonstrumppå” om mina stackars icke-excisterande armmuskler. Det ska råda ändring på det.

Daniel sover tredje natten med Ronja nu. Första natten vaknade hon fem gånger, inatt tre gånger. Få se hur den här natten blir. Jag sover här i nedervåningen och njuter av tystnaden. Jag klarade faktiskt av att natta henne nu ikväll, innan han kom och ta över. Det är ett framsteg. 

Kommentera

