En historisk natt

Ronja sov med mig inatt och jag ammade henne NOLL GÅNGER! Jag ammade henne endast där kring halv 11 och följande gång i morse kring klockan 6. Hon vaknade endast ett par gånger inatt riktigt ordentligt, men somnade om efter att jag pajat henne över ryggen ett tag. Det här händer bara inte hos oss, det känns nästan overkligt eftersom jag är van med att vakna minst fem gånger varje natt och oftast bra mycket fler gånger.

Ringde rådgivningen igår och bollade lite tankar om amningsstrejken dagtid, maten sömnen och sånt. Fick höra att det är okej hur jag än gör ifall hon fortfarande kissar fem blöjor per dag och magen fungerar någotsånär samt att hon är pigg. De grejerna har ju hela tiden fungerat, så jag kan pusta ut. Vi behöver inte lura i henne ersättning så länge hon ammar tre-fyra gånger per dag, vilket hon äntligen har börjat göra igen. Nöjd och lättad mamma här.

Nu ska jag börja akta mig för att skriva alldeles för många positiva punkter, allt har en tendens att straffa sig som ni vet.

pyjamasronja

 

Har förresten riktigt grym träningsvärk i hela kroppen, men mest i rumpan och baklåren. Det är ett resultat av måndagens powerliftningkurs, vilket verkligen gläder mig eftersom det är ett bra tecken. Jag tycker på något märkligt vis om att ha träningsvärk eftersom man känner att man gjort någonting bra. Jag borde ta och skriva ett skilt inlägg om hur det känns att köra riktigt tung styrketräning (tung jämfört med mammjumppa och sånt) då man fött ett barn för åtta månader sen. Håll utkik!

2 thoughts on “En historisk natt

  1. Wow! Grattis till en toppen natt! Hoppas det håller i sig! Såna nätter känns rätt avlägsna hos oss. Dottern har haft öroninflammation sen jul och vi är inne på andra antibiotikakure. Sover som en kratta o ammar minst varannan timme… Har inte hjärta att göra något åt det så länge hon är krasslig men så fort hon blir bättre måste jag ta tag i det för det här e ohållbart.

    Gilla

    • Tack! Helt overkligt med en bra natt då man är van att vakna minst en gång i timmen! Ojdå, det låter riktigt jobbigt! 😦 förstår att du ammar henne så ofta då. Skulle nog göra likadant om jag var i samma situation, är de sjuka gör man ju vad som helst. Hoppas ni får börja må bättre!!

      Gilla

Kommentera

