Hänt i veckan

  • Vi hamnade att byta ut våra snygga trä/svartfärgade pinnstolar i köket mot inte lika snygga lackade furustolar som hittills varit i kvisten. Orsak: pinnstolarna håller inte dagligt bruk längre, trots att vi limmat dem flera gånger. Jätteharmt eftersom jag tyckte om dem i vårt blå-vita kök.
  • Jag har två spännande grejer på G. Mer om det om en tid framåt.
  • Ronja har fått otroligt bra sittbalans och jag behöver inte vara lika rädd länge att hon ska falla och slå sig. Hon har dessutom tagit några krypsteg, men inte fått upp någon fart ännu. Det är mest två-tre krypsteg och så släpper hon pladask ner sig på mage.
  • Jag har sett flera avsnitt av Jane the Virgin på Netflix. Ah, så skönt att slänga upp fötterna i soffan och njuta av en kopp kaffe så länge Ronja sover där ute i vagnen.
  • Ronja har ätit rätt bra; både bröstmjölk och fast föda. Skönt.
  • Jag trodde Ronja skulle sluta sova två gånger om dan, men som tur hade jag fel. Det var bara lite tillfälligt strul och ordningen är nu återställd.
  • Jag var på tandläkarkontroll och det visade sig att allt var bra. Tänk att jag aldrig haft hål i tänderna under mitt 25-åriga liv. Hade verkligen mina farhågor efter allt småätande under graviditeten och nu med amningen. Men skönt att slippa sånt elände!

Jag vs. Tandtrollen 1-0

tumblr_nwfpdyc4ss1thfi6ro1_400

Kommentera

