Åppstellt – årets nyårsrevy

Så bevittnade jag en till revyföreställning på Jungsborg. Det är alltså den så kallade Kokkolarevyn jag syftar på. Under mitt 25-åriga liv har jag inte missat en enda revy förrutom de som spelades då jag var riktigt, riktigt liten. I år var min pappa kapellmästare och  min syster Edith stod sedvanligt på scen. Har aldrig själv stått på scen men däremot varit med en del bakom den. 

Magmusklerna fick sig en ordentlig omgång ikväll kan jag lova, trots att publiken var lite halvseg. Jag är givetvis partisk på grund av att ha familjen med vilket gör att jag verkligen inte ska skriva en recension, men rekommenderar verkligen årets revy till alla. Revyn var som den brukar: det retades med Jakobstadsbor och politikerna fick sig en känga, varvat med situationskomik, hysteriskt roliga karikatyrer och svängiga sånger, varav flera var kända rocklåtar med dialekttext, ett väldigt lyckat koncept.


Föreställningarna håller ännu på i några veckoslut till, ta och boka biljett på karlebyuf.fi 

Kommentera

