Detta behöver dokumenteras

Eftersom jag varit lite flunssig över helgen frågade jag på skoj om min mommo ville gå på söndagens Zumbapass istället för mig. ”Släpper de nog in 80-åringar på sånt?” undrade hon, med en dold iver i rösten. Jag försäkrade henne att 80-åringar i lika god form som hon är i, tas mer än gärna emot. Sagt och gjort, min 80-åriga mommo var igår på sitt livs första zumbapass. ”Hur gick det då”, frågade jag efteråt i telefonen. ”Jag orkade riktigt bra, blev nog lite svettig. Det var bara lite svårt att hänga med i rörelserna”, svarade hon stolt. 

Min mommo är nog den mest atletiske ”åldring” jag känner. Hon intygade mig att cirkelträningen hon går på på torsdagar gör henne mer ”lemin” (=träningsvärk) än Zumban. Åh, hoppas jag ärver hennes fitnessgener. Man kan ju alltid önska.


(bilden googlad pga att jag inte publicerar bilder på andra utan lov)

2 thoughts on “Detta behöver dokumenteras

Kommentera

