Morsvila

Igår hade jag faktiskt en vilodag från politiken (nästan, iallafall). Jag hade anmält mig på flät- och festfrisyrkurs via Kronoby Medborgarinstitut och tog med min syster Edith som modell. Jag, som endast behärskat hästsvans och att platta håret, fick lära mig hur man gör lockar med plattång, flätar olika tekniker, samt gör olika typer av uppsättningar. Det var lärorikt och väldigt roligt. Dessutom satt vi vid samma bord som Linda (som bloggar på sevendays) och hennes väninna. Jag och Linda hade endast träffats ”virtuellt” i bloggvärlden tidigare, så det var jätteroligt att ses på riktigt! Nu kanske jag har lite mer frisyrkunskap inför sommaren, då vi faktiskt ska på bröllop. Iiiih!

Här kommer några smakprov på vad jag sysslade med. Jag mumlade titt som tätt ”Nu vet jag nog inte vad jag håller på med”, men tack vare en pedagogisk och bra kursledare, skapades vackra frisyrer på något vis. Min syster har väldigt långt hår, vilket i sig både var utmanande och roligt.

 

2 thoughts on “Morsvila

Kommentera

