Njuter

Att livet skulle lugna ner sig efter kommunalvalet var väl att ta i. Jag har hållit upp farten om vi säger så. Men egentligen trivs jag bäst så här. Vi har varit mycket på språng och gjort saker som vi tycker om att göra, som att umgås med vänner och deras bebisar till exempel. För att nämna en kul grej, ska jag och Ronja besöka fina Linda och hennes yngre son Luka (ifall han är vaken) nu på eftermiddagen. Tänk vad fina grejer bloggandet ändå fört med sig. Imorgon är det även playdate som gäller på förmiddagen, i sällskap av två härliga Nedervetilmammor och deras pojkar som är lite äldre än Ronja.

Ronja sover yttepyttelite bättre för tillfället, men det är som bekant sällan långvarigt. Men nu är jag verkligen i nuet och passar på att njuta eftersom fröken sover på utsidan i vagnen, jag har ätit en god lunch och är mätt och belåten, lyssnar i skrivande stund på satanistisk musik (skrev det där bara för att få er att hicka till, muahaha!) i form av Ghost, dricker en kopp varmt (!) kaffe och annars bara är. Det känns mycket lyxigt. Livet bjuder på sina bättre sidor helt enkelt. Man ska njuta så länge det varar. Går allt enligt planerna ska jag springa över till krafthallen ikväll då Daniel kommit hem.

Som ett sidospår måste jag bara nämna att jag har hamnat i en fas då jag lyssnar på lite hårdare musik. Det är dessutom ypperlig musik att lyssna på då man lyfter skrot. På repeat har jag mycket Ghost, Gojira, Jorn Lande, System of A Down och sånt. Helt klart inspirerad av att Ghost spelade i vår huvudstad förra helgen, trots att vi inte kunde delta. Nästa gång!

Jag tror att det är viktigt att vi stannar upp och kanske känner lite tacksamhet de gånger som livet faktiskt har flow. Som vi alla vet, är ju flow färskvara. Lite som en såpbubbla. Vacker, men väldigt skör. Det gäller att njuta så länge man kan. Just nu satsar jag mycket på mitt flow, försöker äta så bra mat jag bara kan, för att må bra. Däremellan tränar jag efter bästa förmåga. För att få ännu mer kött på benen, ska jag besöka en fysioterapeut på tisdag nästa vecka. Hoppas på lite tips gällande t.ex. mina knäproblem och dåliga handleder. Lovar fixa ett inlägg ifall det kommer upp någonting jag vill dela med mig av!

Följande saker måste jag bli bättre på: Dricka ordentligt! Alltså annat än kaffe. Börja sova då Ronja somnar, inte pilla på telefonen eller datorn. Aktivera rätt muskler då jag lyfter Ronja (dvs. sätes- och benmuskler) samt att äta tillräckligt mycket. Har en tendens att äta för lite –> ämnesomsättningen sjunker.

Men nu är det solen som lockar!

Med vänliga hälsningar, (den smått irriterande) hurtbullen.

 

2 thoughts on “Njuter

Kommentera

