Lapp på luckan

Här råder sommarstängt fr.om. nu, ett okänt antal veckor. Tänkte bara meddela det.

Kort uppdatering ska jag dock bidra med: Ska för det första försöka tagga ner med sociala medier lite så fort vi blivit friska och kan göra saker samt vara utomhus igen. Har blivit smittade av värsta och segaste dunderförkylningen på länge. Ronja hade ju haft turen att inte ha varit hemskt sjuk under sitt liv hittills, ändå tills nu. Förra veckan hade hon hög feber och snuva, samt var gnällig och otrygg. Hennes näsa rinner som en kran ännu och vi hamnade att besöka HVC för att kolla upp hennes öron häromveckan. Tack o lov ingen öroninflammation. Själv är jag helt utan röst, hostar, bihålorna packar och haft stegring sen i söndags. Så otroligt störande, hade ju sån flow med träningen och allt…

Till helgen var jag ännu i såpass bra i skick att jag tack o lov kunde delta i min goda väns- och studiekompis’ möhippa. Det var in i det sista så otroligt nervöst ifall jag alls skulle kunna delta eftersom Ronja hade hög feber ännu på torsdagen. Till all lycka var hon feberfri till helgen och jag fick åka iväg. Skulle nämligen inte ha klarat av att slappna av ifall hon skulle ha varit så dålig. Vi började dagen med att kidnappa den blivande bruden hemma hos dem i Såka. Sen ägde resten av möhippan rum i Vasa, med gudomligt god brunch hemma hos Nathalie, fyndigt program på stan, samt ett ovanligt vackert väder för att vara Finland. Därefter körde vi vidare till Närpes, där det nalkades ännu mer god mat, badtunna, dopp i havet och avslappnat umgänge. Vi sov över och körde norrut igen på söndagen. Helgen fick 11 poäng av 10 och det var en fräknig, utvilad och socialt mättad mamma Ronja och Daniel sedan fick tillbaka. Detta var verkligen lyxigare än lyx för den här lilla mamman. Nästan så man fick knipa sig i armen lite nu som då. Känner mig så tacksam för inbjudan och att jag kunde delta. Nu blir det bröllop om 3 veckor och det ska bli så roligt att träffa samma fina typer igen. Tack alla!

Vad annars då. Det här blev en roman iallafall. Jag håller på och fixar ihop en fotobok åt Ronja. Ett evighetsprojekt. Man hinner göra några sidor, så blir man avbruten. Sen en halv sida, för att igen bli avbruten. Idag ska jag bli klar med den, det har jag bestämt. 

Fick även bekräftat denna vecka att min syster och partner in crime kommer att flytta till Huvudstaden i höst för att påbörja studier till förstavårdare. Det innebär stora förändringar i vår lilla, sammansvetsade familj! Är ändå så glad att hon kom in, är t.om. lite avis på allt det roliga hon har framför sig. Kan knappt vänta på att få åka och hälsa på henne sen!

Det var det mesta som bubblar i huvudet på mig idag. Huset ser ut som ett bombnedslag som vanligt men jag kunde inte bry mig mindre eftersom vi ändå bara är inom dess fyra väggar hela tiden och Ronja klättrar uppefter väggarna av tristess. Snaaart slipper vi denna sjukstuga ska vi hoppas. 

Ta hand om varandra!


 

Kommentera

