Höstkänslor

Hästen är sannerligen förändringens tid.

En kär släkting och granne somnade in igår och med ens kommer vår gemytliga  Perjönsbacke aldrig bli sig densamma igen. Tomrummet efter henne är väldigt påtagligt, löven faller mycket stilla och hennes röst ekar ännu i huvudet på mig. Hon var så entusiastisk över att vi flyttat hit och tyckte så mycket om Ronja. En stark och levnadsglad kvinna, så saknad.

På tal om starka kvinnor måste jag stolt konstatera att jag är omringad av dem. Hela varvet runt. Ronja har många starka förebilder i sin närhet då hon växer upp, vilket gör mig varm i hjärtat. Och tacksam över att ha fått bo sida vid sida med kära M i dessa dryga 2,5 år vi bott här.

Förändringarna är faktiskt fler till antalet. Jag har även fått jobb och börjar i mitten av den här månaden. Ronja börjar således på dagis och vi har redan inlett inskolningen. Det går sådär, men skulle definitivt kunna vara värre. På fredag ska hon vara själv på dagis i en timme och jag är hoppfull om att det kommer gå bra.

Jag ska väl avsluta med att påpeka att det blir en bloggpaus på obestämd tid. Har inte tillräckligt med tid och inspiration för att hålla igång här. Min fritid går mest till det där vanliga; familjen, hemmet och träningen. Ibland känns det definitivt som om dygnets alla timmar inte räcker till och jag aldrig kommer mig i säng. Värre blir det också i och med jobbstart och allt som hör till. Så bloggen får ge hädan en stund. Take care!

 

 

Kommentera

